به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان مشهد مقدس، محسن داوری در حاشیه برنامه میز خدمت که در مسجد موسی ابن جعفر (ع) خیابان هاشمیه ۲۰ برگزار شد با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم مشهد مطالبات خود را در جلسات سهگانه دیدار مردمی مطرح کرده و به بیش از ۹۰ درصد این درخواستها رسیدگی شده است، اظهار کرد: ارتباط بیواسطه با مردم به سه شکل مختلف انجام میشود. در شکل اول که به جای عموم مردم، معتمدین و نمایندگان شوراهای اجتماعی در آن حضور دارند، جلسات دیداری به میزبانی مساجد هر محله برگزار میشود. این طرح به عنوان طرح شهید اصلانی شناخته میشود و در جریان آن تاکنون بیش از ۴ هزار مطالبه مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس افزود: پس از این جلسات میز خدمت با حضور مدیران دستگاههای مختلف برگزار میشود که با حضور عموم مردم است و اموری که مورد رسیدگی قرار گرفته، به تفکیک هر بخش اعلام میشود. سومین شکل از دیدارهای مردمی نیز جلسات هفتگی در فرمانداری مشهد است که هر هفته در روز دوشنبه برگزار میشود و در همان موقعیت، مطالبات به صورت لحظهای مورد پیگیری قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر برنامه حدود ۱۰۰ نفر مراجعه و مشکلات شخصی خود را مطرح میکنند، خاطرنشان کرد: البته این تعداد بسته به مشکلات منطقه و مراجعه مردم متفاوت است، اما به هر حال پس از این، با ابلاغ فرمانداری به نهاد مربوطه ارجاع میشوند و در لحظه به مشکل آنها رسیدگی میشود. اینجاست که یکی از مزیتهای مهم این جلسات دیدار مردمی با ورود بازرسی فرمانداری رقم میخورد؛ به این معنا که رسیدگی به مشکلات مجاوران عزیز صرفاً با معرفی به نهادهای مربوطه پایان نمییابد و تا حصول نتیجه نهایی، در هر مرحله این مطالبات رصد میشود.
داوری با تأکید بر اینکه حضور دستگاههای اجرایی در جلسات دیدارهای مردمی منوط به نوع مشکلات مردم است، ادامه داد: حضور نهادهای مسئول در هر دیدار مردمی متناسب با نیازهای منطقه تعریف میشود.
نظر شما